E-commerce w dobie zachwiania – czyli rynek dostosuje się do obecnych warunków.

W 2019 roku ponad 60% polskich internautów deklarowało, że choć raz dokonali zakupu online wspierając w ten sposób rodzimą gospodarkę. Najpopularniejszymi kategoriami były odzież, dodatki, akcesoria, ale też obuwie, książki czy filmy, a także kosmetyki. Z roku na rok przybywa nowych narzędzi do obsługi bezgotówkowej, banki stawiają na BLIK i platformy szybkich płatności, a takie idee jak Black Friday biją rekordy popularności. Różne raporty dowodzą, że ten sektor rośnie nawet 18% rok do roku. Jaką przyszłość czekają zakupy w sieci?

Wg raportu z 2019 roku firmy Gemius analizującej rynek e-commerce na ponad 27 mln internautów w Polsce (83 % całej populacji) 62% dokonało choć jednego zakupu online. To o 6% więcej, niż w analogicznym badaniu rok wcześniej. Choć główną gałęzią produktów stanowią produkty codziennego użytku i niewielkich rozmiarów, to internauci coraz chętniej sięgają też po takie kategorie jak AGD. Zalet zakupów online jest wiele, wśród najczęściej wymienianych są dostępność całą dobę, nieograniczony czas na zakup, szybkie serwisy płatności, bezpieczeństwo zakupów, możliwość porównania cen, a także wygoda i nieskomplikowanie.

Co ciekawe, do chwili wybuchu pandemii koronawirusa niektóre marki podawały nawet 10% wzrosty zakupów online (z 15% do 25%), z chwilą rozpoczęcia się globalnych problemów większość biznesów, które od lat rozwijają zakupy online notowały większy ruch na swoich stronach, część założone na koniec roku wzrosty deklarowała już w marcu. W niektórych sieciach handlowych, które oferują zakupy spożywcze, najbliższe możliwe terminy dostaw rozpoczynają się za miesiąc.

Dla mniejszych podmiotów, które dopiero rozwijają działy e-commerce obecna sytuacja, nawet jeśli była zaskoczeniem, może być momentem rewidowania strategii i szybkiej adaptacji. DTA od lat rozwija usługi e-commerce, a wprowadzone w ostatnich miesiącach usprawnienia pozwalają na jeszcze szybszą ich implementację do istniejących systemów sprzedaży internetowej. Cała logistyka zapewniona jest przez DTA.

– Najważniejszą z punktu klienta funkcjonalnością, którą zdecydowanie rozwijaliśmy na przestrzeni ostatnich miesięcy jest zdalna komunikacja pomiędzy systemami oraz raportowanie. Doprowadziliśmy do tego, że cały proces – już od chwili przyjęcia towaru, przez składowanie i picking oraz dalsze życie paczki jest możliwy do śledzenia w trybie rzeczywistym – podkreśla Michał Pernak, menadżer regionalny DTA Sp. z o.o. – Dodatkowo ogromną wartością dodaną stanowi system kontroli poprawności przesyłek. Jest oparty na dobrze znanych kodach kreskowych, ale przeprowadzany jest tak, że z chwilą pobrania błędnego towaru, wiemy o tym dokładnie w tym samym momencie. Dlatego notujemy nawet 300 tys. bezbłędnie skompletowanych przesyłek – rozwija.

Stosunkowo nieduża powierzchnia przeznaczona pod tą usługę e-commerce pozwala na obsługę nawet kilku tysięcy przesyłek dziennie może być magazynem zarówno dużej marki e-commerce, jak i małego sklepu rodzinnego. W tej chwili istnieje  możliwość doboru klienta kurierskiego spomiędzy trzech znanych firm kurierskich, ale także połączenia systemu DTA z dowolnym systemem kurierskim Państwa ulubionej lub sprawdzonej w danym przypadku sieci. W tej chwili dodatkową zaletę stanowi także możliwość całkowitej pracy zdalnej – wymiany danych pomiędzy systemami. Dodatkowo system DTA ma możliwość implementacji plików z bazą zleceń.

Dlatego outsourcing produktów – począwszy od małych, nawet kilkudziesięciu wysyłek dziennie, po największe – może być niezwykle prosty i szybki.

W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt telefoniczny z Działem Marketingu tel.  +48 71 3343604, + 48 71 3343607,  +48 71 3343608   lub na adres e-mail: marketing@dta.com.pl.