Bezpłatne webinarium – VAT

Opublikowano | Aktualności.

Webinarium VATZapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnych webinariach organizowanych przez Grupę DTA.
Tematem najbliższego będą zmiany w podatku VAT w kontekście obsługi celnej, ze szczególnym uwzględnieniem artykułu 33a ustawy PTU.
Zmiany, których wejście w życie przesunięto na 1 lipca 2020 roku, znacznie rozszerzają katalog podmiotów, uprawnionych rozliczania podatku VAT z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej. Podczas spotkania wskażemy kto i w jakich sytuacjach będzie mógł skorzystać z takiego właśnie sposobu rozliczania.
Spotkanie online odbędzie się w czwartek, 25 czerwca, o godzinie 10.00 i potrwa około 45 minut.
Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszania chęci uczestnictwa do środy 24 czerwca, do godziny 15.00 za pośrednictwem formularza dostępnego w tym miejscu: https://bit.ly/2YQowbe

E-Brama – system obsługi magazynu

Opublikowano | Aktualności.

W trosce o jakość obsługi Naszych klientów zdecydowaliśmy się stworzyć system e-Brama dedykowany do obsługi magazynów typu Cross-Dock, który jest kompilacją systemów typu WMS i TMS. System aktualnie wspiera pracę w magazynie w Gdańsku, jest wdrażany obecnie w oddziale w Pruszkowie oraz w niedługim czasie planujemy wdrożyć go do Naszego magazynu we Wrocławiu.DTA e-brama

Pomysł wdrożenia oprogramowania zrodził się w połowie zeszłego roku w celu polepszenia efektywności obsługi Naszych klientów chcąc wyeliminować największy problem związany ze spiętrzaniem się pracy, a co za tym idzie powstawaniu kolejek powodując długie oczekiwanie na wydanie towaru z magazynu co było Naszą piętą Achillesową.

Chcąc sprawnie koordynować proces wydań postanowiliśmy stworzyć system, który wspierał by awizacje na odbiory towaru z Naszych magazynów. W dalszych etapach rozwoju systemu TMS dołożyliśmy moduł WMS, dzięki któremu system rejestruje wszystkie przyjęte oraz wydane towary co zapewnia skuteczniejszy proces obsługi oraz niezawodność procesów zapewniając przy tym tak ważny aspekt jak tracking ablility.

Wymierne korzyści dla Naszych klientów to dostęp online do informacji o przesyłkach takich jak:
– Statusy
– Wymiary oraz waga
– Protokoły uszkodzeń
– Zdjęcia z przyjęć oraz wydań

System e-Brama posiada moduły:
– „Forecast” do planowania pracy z wyprzedzeniem
– „Rozformowania” do sprawnego przyjęcia towarów
– „Exporty” do formowań kontenerów
– „Awizacje” do planowania i obsługi wydań towarów z magazynu
– „Magazyn” do bieżącego wglądu w stany magazynowe
– „Zarządzanie” do tworzenia statystyk, obliczeń KPI, generowania spersonalizowanych raportów oraz rozliczeń
– „Narzędzia” do generowania cyklicznych lub stałych raportów oraz powiadomień

W niedalekiej przyszłości planujemy:
– udostępnienie e-Bramy bezpośrednio dla Naszych klientów
– wdrożenie modułu do dystrybucji Państwa przesyłek z Naszych magazynów

Bezpieczeństwo Państwa danych jest dla Nas bardzo ważne w związku z czym są one stosownie zabezpieczone, a samo połączenie z e-Bramą jest zabezpieczone cyfrowym protokołem SSL.

BREXIT

Opublikowano | Aktualności.

Brexit - cło31 stycznia 2020 roku Brexit stał się faktem. Wielka Brytania opuściła Unię Europejską. Samo wystąpienie z UE nie kończy jednak procesu Brexitu, ponieważ trwa 11-miesięczny okres przejściowy, podczas którego kraj ten w praktyce stał się niegłosującym członkiem UE. Formalnie nie jest już w Unii, ale wciąż jest członkiem jednolitego unijnego rynku, co oznacza również swobodę przepływu osób. Nadal jest też częścią unii celnej.
Okres przejściowy zakończy się w dniu 31 grudnia 2020 r., chyba że przed dniem 1 lipca 2020 r. UE i Wielka Brytania zgodnie podejmą decyzję o jego przedłużeniu. Mogą tego dokonać tylko raz, przedłużając okres przejściowy o 1 rok lub o 2 lata.
Na dzień dzisiejszy strona brytyjska kategorycznie odrzuca taką możliwość mimo głosów, że w związku z COVID-19 negocjacje zwolniły tempa i nie da się na czas przygotować stosownych porozumień i umów.
Ostatecznych decyzji w tej sprawie możemy spodziewać się do końca czerwca 2020.

Więcej o problematyce Brexitu dowiesz się na naszej stronie internetowej: https://dta.com.pl/brexit/

Komunikat informacyjny Grupy DTA w związku z pandemią koronawirusa

Opublikowano | Aktualności.

W nawiązaniu do informacji, które zmieniły naszą rzeczywistość, ogłoszeń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dot. globalnej pandemii koronawirusa COVID-19 oraz wprowadzeniem procedur zapobiegających rozprzestrzenianiu się choroby pragniemy poinformować, że Grupa DTA pracuje na dotychczasowych zasadach.

Dokładamy najwyższych starań, by zapewnić Państwu w tej trudnej sytuacji ciągłość dostaw, zarówno pod względem obsługi celnej, magazynowej jak i spedycyjnej.

Monitorujemy sytuację w kraju oraz na świecie. Staramy się na bieżąco informować Państwa o ewentualnych zmianach w funkcjonowaniu naszych oddziałów oraz działów Grupy. Z uwagi na wyjątkowy czas, w którym przychodzi nam pracować, ograniczenia kadrowe w oddziałach agencji celnej DTA oraz zmiany w urzędach celnych wynikające z troski o bezpieczeństwo pracowników, prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość przy realizacji zleceń.

Życzymy Państwu dużo zdrowia!

E-commerce w dobie zachwiania – czyli rynek dostosuje się do obecnych warunków.

Opublikowano | Aktualności.

W 2019 roku ponad 60% polskich internautów deklarowało, że choć raz dokonali zakupu online wspierając w ten sposób rodzimą gospodarkę. Najpopularniejszymi kategoriami były odzież, dodatki, akcesoria, ale też obuwie, książki czy filmy, a także kosmetyki. Z roku na rok przybywa nowych narzędzi do obsługi bezgotówkowej, banki stawiają na BLIK i platformy szybkich płatności, a takie idee jak Black Friday biją rekordy popularności. Różne raporty dowodzą, że ten sektor rośnie nawet 18% rok do roku. Jaką przyszłość czekają zakupy w sieci?

Wg raportu z 2019 roku firmy Gemius analizującej rynek e-commerce na ponad 27 mln internautów w Polsce (83 % całej populacji) 62% dokonało choć jednego zakupu online. To o 6% więcej, niż w analogicznym badaniu rok wcześniej. Choć główną gałęzią produktów stanowią produkty codziennego użytku i niewielkich rozmiarów, to internauci coraz chętniej sięgają też po takie kategorie jak AGD. Zalet zakupów online jest wiele, wśród najczęściej wymienianych są dostępność całą dobę, nieograniczony czas na zakup, szybkie serwisy płatności, bezpieczeństwo zakupów, możliwość porównania cen, a także wygoda i nieskomplikowanie.

Co ciekawe, do chwili wybuchu pandemii koronawirusa niektóre marki podawały nawet 10% wzrosty zakupów online (z 15% do 25%), z chwilą rozpoczęcia się globalnych problemów większość biznesów, które od lat rozwijają zakupy online notowały większy ruch na swoich stronach, część założone na koniec roku wzrosty deklarowała już w marcu. W niektórych sieciach handlowych, które oferują zakupy spożywcze, najbliższe możliwe terminy dostaw rozpoczynają się za miesiąc.

Dla mniejszych podmiotów, które dopiero rozwijają działy e-commerce obecna sytuacja, nawet jeśli była zaskoczeniem, może być momentem rewidowania strategii i szybkiej adaptacji. DTA od lat rozwija usługi e-commerce, a wprowadzone w ostatnich miesiącach usprawnienia pozwalają na jeszcze szybszą ich implementację do istniejących systemów sprzedaży internetowej. Cała logistyka zapewniona jest przez DTA.

– Najważniejszą z punktu klienta funkcjonalnością, którą zdecydowanie rozwijaliśmy na przestrzeni ostatnich miesięcy jest zdalna komunikacja pomiędzy systemami oraz raportowanie. Doprowadziliśmy do tego, że cały proces – już od chwili przyjęcia towaru, przez składowanie i picking oraz dalsze życie paczki jest możliwy do śledzenia w trybie rzeczywistym – podkreśla Michał Pernak, menadżer regionalny DTA Sp. z o.o. – Dodatkowo ogromną wartością dodaną stanowi system kontroli poprawności przesyłek. Jest oparty na dobrze znanych kodach kreskowych, ale przeprowadzany jest tak, że z chwilą pobrania błędnego towaru, wiemy o tym dokładnie w tym samym momencie. Dlatego notujemy nawet 300 tys. bezbłędnie skompletowanych przesyłek – rozwija.

Stosunkowo nieduża powierzchnia przeznaczona pod tą usługę e-commerce pozwala na obsługę nawet kilku tysięcy przesyłek dziennie może być magazynem zarówno dużej marki e-commerce, jak i małego sklepu rodzinnego. W tej chwili istnieje  możliwość doboru klienta kurierskiego spomiędzy trzech znanych firm kurierskich, ale także połączenia systemu DTA z dowolnym systemem kurierskim Państwa ulubionej lub sprawdzonej w danym przypadku sieci. W tej chwili dodatkową zaletę stanowi także możliwość całkowitej pracy zdalnej – wymiany danych pomiędzy systemami. Dodatkowo system DTA ma możliwość implementacji plików z bazą zleceń.

Dlatego outsourcing produktów – począwszy od małych, nawet kilkudziesięciu wysyłek dziennie, po największe – może być niezwykle prosty i szybki.

W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt telefoniczny z Działem Marketingu tel.  +48 71 3343604, + 48 71 3343607,  +48 71 3343608   lub na adres e-mail: marketing@dta.com.pl.

Obsługa celna w przedsiębiorstwie a Brexit

Opublikowano | Aktualności.

Szanowni Państwo,

Z uwagi na zagrożenie wirusowe szkolenie w Poznaniu zostanie przełożone.
O nowym terminie poinformujemy Państwa w osobnym komunikacie.

Przed nami kolejne szkolenie, tym razem zapraszamy Państwa do Poznania!

24.03.2020  odbędzie się szkolenie poświęcone tematyce celnej, zmianom w przepisach celno-podatkowych oraz Brexitu.

Serdecznie zapraszamy Państwa do wzięcia udziału.

Czas trwania szkolenia: 7h wraz z przerwą obiadową.

Cena: 490 PLN +VAT, dla osób które zgłoszą się do 20.03.

Zapewniamy solidną dawkę wiedzy, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

Serdecznie zapraszamy!

Informacje oraz zapisy uzyskacie Państwo pod numerem: +48 665 779 877