Kurs online – AGENT CELNY

Opublikowano | Aktualności.

DTA ma zaszczyt zaprosić do udziału w pierwszej edycji kursu online: “SPECJALISTA CELNY/AGENT CELNY”

Ofertę kierujemy zarówno do osób obecnie pracujących na stanowiskach związanych z obrotem towarowym z zagranicą jak i osób, które planują zawodowo związać się z obsługą celną.

Spotkania odbywać się będą od października raz w tygodniu, w godzinach popołudniowych, w systemie zdalnym.
Całość kursu składa się z 10 spotkań po 3 godziny dydaktyczne, 8 godzin praktyki w agencji celnej oraz indywidualnych konsultacji.

Poznaj szczegóły kursu.

Komunikacja czyli szanse, zagrożenia i różnice między kontaktem wirtualnym a bezpośrednim

Opublikowano | Aktualności.

Badania (Nellermore 1999) ujawniły, że specjaliści z dziedziny biznesu spędzają blisko 80% czasu pracy na kontakcie on-line z klientami oraz kolektywem z branży. Komunikacja on-line jest wszechobecna, wydawać by się mogło, że aktualnie rozmowy telefoniczne oraz wiadomości tekstowe dominują nad tradycyjną formą komunikacji.
 
Co ważne – nieefektywne porozumiewanie się stanowi ogromny problem w pracy. W pewnych badaniach grupa managerów wyższego szczebla uznała brak umiejętności interpersonalnych za jedną z trzech najbardziej deficytowych umiejętności (Marchant, 1999).
Porozumiewanie się wynika również z potrzeb społecznych, pomaga nam określić między innymi kim jesteśmy.
 
Komunikacja to proces wytwarzania, przekształcania i przekazywania informacji między jednostkami, grupami i organizacjami społecznymi. Z. Nęcki natomiast uważa, że komunikowanie interpersonalne to podejmowana w określonym kontekście wymiana werbalnych, wokalnych i niewerbalnych sygnałów – symboli w celu osiągnięcia lepszego poziomu współdziałania.
 
Komunikacja oraz porozumiewanie się to obszerne i bardzo ciekawe zagadnienia, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy jesteśmy bombardowani różnymi komunikatami.
Przytoczmy jeszcze opracowanie J.R Adlera oraz J. Elmhorst (2005) „Communicating at work”; czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas porozumiewania się, szczególnie w pracy.
 
ROZMOWA BEZPOŚREDNIA: informację zwrotną uzyskuję się natychmiastowo, liczba przenoszonych wiadomości jest największa, natomiast skuteczność przekazywania wiadomości szczegółowych jest niska.
 
ROZMOWA TELEFONICZNA: informację zwrotną uzyskuje się natychmiastowo, liczba przenoszonych komunikatów jest duża, stopień skuteczności przekazywania szczegółowych informacji jest najniższy.
 
E-MAIL: czas uzyskania odpowiedzi jest odroczony, nie jesteśmy w stanie określić w jaki sposób odbiorca zinterpretuje komunikat, natomiast stopień skuteczności przekazywania szczegółowych informacji w tym wypadku jest wysoki.
 
Co to oznacza w praktyce? Nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego, widząc naszego rozmówcę odbieramy również komunikaty niewerbalne, które również odgrywają bardzo ważną rolę, ponieważ proces porozumiewania się to nie tylko słowa i język, ale również mimika twarzy, gestykulacja, tembr głosu – te wszystkie szczegóły odgrywają bardzo istotną rolę. Żadna z nowoczesnych form komunikacji nie zastąpi kontaktu bezpośredniego.
Czy kontakt on-line jest lepszy od kontaktu bezpośredniego? Bez wątpienia taki kontakt ma swoje plusy, ponieważ aby uzyskać informację wystarczy zadzwonić lub napisać wiadomość. Wszystko zależy od naszego przekazu, w każdym przypadku przekaz jest ważny.
Jeśli chcemy uzyskać jak najwięcej szczegółowych i konkretnych informacji – bez wątpienia kontakt e-mailowy będzie najlepszym rozwiązaniem, natomiast w przypadku negocjacji biznesowych, rozwiązywania kwestii trudnych, pierwszych spotkań z nowym klientem – najlepszy będzie kontakt bezpośredni.
opr. Karolina Kosmalski DTA

Przedłużenie okresu przejściowego dla stosowania systemu REX w ramach GSP dla kolejnych krajów

Opublikowano | Aktualności.

 

Pod koniec lipca 2020 roku na stronach Komisji Europejskiej opublikowano informację dotyczącą przedłużenia okresu przejściowego dla stosowania systemu REX w ramach GSP dla kolejnych krajów.
Czas na pełne wdrożenie systemu REX (do 31 grudnia 2020 roku) dotyczy w sumie ośmiu krajów: Bangladesz, Indonezja, Filipiny, Tadżykistan, Haiti, Madagaskar, Senegal oraz Wietnam.

Nowe biuro w Suwałkach

Opublikowano | Aktualności.

Informujemy o zmianie adresu biura w Suwałkach, nowy adres to:

ul. Raczkowska 183, 16-400 Suwałki (po drugiej stronie ulicy niż poprzednie biuro)

Wyróżnienie w Rankingu TSL

Opublikowano | Aktualności.

Ranking TSL

Z radością informujemy o kolejnym wyróżnieniu Grupy DTA.
Tym razem zostaliśmy docenieni w Rankingu firm TSL Dziennika Gazety Prawnej, w kategorii Dynamika przychodów z działalności TSL 2019.
Dziękujemy wszystkim, dzięki którym było to możliwe!

Małaszewicze – brama do Europy

Opublikowano | Aktualności.

Małaszewicze Terminal kolejowy w Małaszewiczach zwany także suchym portem to jedno z miejsc, które w czasach pandemii zyskuje jeszcze bardziej na znaczeniu. W dobie mocno ograniczonych kanałów dostaw, w szczególności w ruchu lotniczym transport kolejowy stał się jednym z najbardziej pożądanych środków transportu. Bezpieczeństwo, krótki czas dostawy, dostępność pociągów oraz rozsądna cena za transport powodują, że Małaszewicze przeżywają obecnie oblężenie.

Aktualnie przejście graniczne w Małaszewiczach obsługuje dziennie 14 par pociągów w imporcie oraz eksporcie, w tym 8 kontenerowych. Priorytetem są oczywiście kontenery, dla których serwis podejmowany jest w pierwszej kolejności.

Cieszymy się, że jako DTA możemy brać udział w tym wielkim przedsięwzięciu. Nasi przedstawiciele chętnie pomogą w każdej sprawie – nieważne czy potrzebujesz zlokalizować swój kontener, dokonać odprawy celnej, przeładunku, czy też kontroli granicznej – dla nas nie ma rzeczy niemożliwych.

Kontakt do biura DTA w Małaszewiczach:
tel. 697 129 777, e-mail: malaszewicze@dta.com.pl
Zapraszamy!

Bezpłatne webinarium – VAT

Opublikowano | Aktualności.

Webinarium VATZapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnych webinariach organizowanych przez Grupę DTA.
Tematem najbliższego będą zmiany w podatku VAT w kontekście obsługi celnej, ze szczególnym uwzględnieniem artykułu 33a ustawy PTU.
Zmiany, których wejście w życie przesunięto na 1 lipca 2020 roku, znacznie rozszerzają katalog podmiotów, uprawnionych rozliczania podatku VAT z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej. Podczas spotkania wskażemy kto i w jakich sytuacjach będzie mógł skorzystać z takiego właśnie sposobu rozliczania.
Spotkanie online odbędzie się w czwartek, 25 czerwca, o godzinie 10.00 i potrwa około 45 minut.
Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszania chęci uczestnictwa do środy 24 czerwca, do godziny 15.00 za pośrednictwem formularza dostępnego w tym miejscu: https://bit.ly/2YQowbe

E-Brama – system obsługi magazynu

Opublikowano | Aktualności.

W trosce o jakość obsługi Naszych klientów zdecydowaliśmy się stworzyć system e-Brama dedykowany do obsługi magazynów typu Cross-Dock, który jest kompilacją systemów typu WMS i TMS. System aktualnie wspiera pracę w magazynie w Gdańsku, jest wdrażany obecnie w oddziale w Pruszkowie oraz w niedługim czasie planujemy wdrożyć go do Naszego magazynu we Wrocławiu.DTA e-brama

Pomysł wdrożenia oprogramowania zrodził się w połowie zeszłego roku w celu polepszenia efektywności obsługi Naszych klientów chcąc wyeliminować największy problem związany ze spiętrzaniem się pracy, a co za tym idzie powstawaniu kolejek powodując długie oczekiwanie na wydanie towaru z magazynu co było Naszą piętą Achillesową.

Chcąc sprawnie koordynować proces wydań postanowiliśmy stworzyć system, który wspierał by awizacje na odbiory towaru z Naszych magazynów. W dalszych etapach rozwoju systemu TMS dołożyliśmy moduł WMS, dzięki któremu system rejestruje wszystkie przyjęte oraz wydane towary co zapewnia skuteczniejszy proces obsługi oraz niezawodność procesów zapewniając przy tym tak ważny aspekt jak tracking ablility.

Wymierne korzyści dla Naszych klientów to dostęp online do informacji o przesyłkach takich jak:
– Statusy
– Wymiary oraz waga
– Protokoły uszkodzeń
– Zdjęcia z przyjęć oraz wydań

System e-Brama posiada moduły:
– „Forecast” do planowania pracy z wyprzedzeniem
– „Rozformowania” do sprawnego przyjęcia towarów
– „Exporty” do formowań kontenerów
– „Awizacje” do planowania i obsługi wydań towarów z magazynu
– „Magazyn” do bieżącego wglądu w stany magazynowe
– „Zarządzanie” do tworzenia statystyk, obliczeń KPI, generowania spersonalizowanych raportów oraz rozliczeń
– „Narzędzia” do generowania cyklicznych lub stałych raportów oraz powiadomień

W niedalekiej przyszłości planujemy:
– udostępnienie e-Bramy bezpośrednio dla Naszych klientów
– wdrożenie modułu do dystrybucji Państwa przesyłek z Naszych magazynów

Bezpieczeństwo Państwa danych jest dla Nas bardzo ważne w związku z czym są one stosownie zabezpieczone, a samo połączenie z e-Bramą jest zabezpieczone cyfrowym protokołem SSL.

BREXIT

Opublikowano | Aktualności.

Brexit - cło31 stycznia 2020 roku Brexit stał się faktem. Wielka Brytania opuściła Unię Europejską. Samo wystąpienie z UE nie kończy jednak procesu Brexitu, ponieważ trwa 11-miesięczny okres przejściowy, podczas którego kraj ten w praktyce stał się niegłosującym członkiem UE. Formalnie nie jest już w Unii, ale wciąż jest członkiem jednolitego unijnego rynku, co oznacza również swobodę przepływu osób. Nadal jest też częścią unii celnej.
Okres przejściowy zakończy się w dniu 31 grudnia 2020 r., chyba że przed dniem 1 lipca 2020 r. UE i Wielka Brytania zgodnie podejmą decyzję o jego przedłużeniu. Mogą tego dokonać tylko raz, przedłużając okres przejściowy o 1 rok lub o 2 lata.
Na dzień dzisiejszy strona brytyjska kategorycznie odrzuca taką możliwość mimo głosów, że w związku z COVID-19 negocjacje zwolniły tempa i nie da się na czas przygotować stosownych porozumień i umów.
Ostatecznych decyzji w tej sprawie możemy spodziewać się do końca czerwca 2020.

Więcej o problematyce Brexitu dowiesz się na naszej stronie internetowej: https://dta.com.pl/brexit/