Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy i jak obniżyć koszty

Konfekcjonowanie towaru - co to znaczy i jak obniżyć koszty?

Konfekcjonowanie towaru to nic innego jak pakowanie i przygotowanie do wysyłki konkretnych produktów. Ten z pozoru prosty proces wymaga jednak organizacji kilku, a często kilkunastu osób i odpowiedniej przestrzeni. Czy zatem warto? Zapraszamy do artykułu. 

Zacznijmy od pojęcia konfekcjonowanie.

Konfekcjonowanie, inaczej co-paking, to nic innego jak pakowanie i przygotowanie towaru do wysyłki. Cały proces to szereg konkretnych czynności jak np. etykietowanie, nanoszenie oznaczeń, dodawanie materiałów reklamowych, czy przepakowanie do innych opakowań.

Co istotne z pozoru prosty proces może zwiększyć Twoje zyski lub wręcz przeciwnie – generować koszty. Dlaczego tak jest? Najprościej wytłumaczymy to na przykładzie.

Konfekcjonowanie towaru w praktyce

Firma X, jest producentem i dystrybutorem swojej marki kosmetyków. Z okazji świąt postanowiła przygotować specjalny kalendarz adwentowy, ale nie tylko ze swoimi produktami. Firma X zaprosiła do współpracy firmę Y, która jest importerem i dystrybutorem akcesoriów kosmetycznych.

Kalendarz adwentowy to 24 okienka czyli do zapakowania mamy 24 produkty i to z dwóch firm. Zestaw składa się z komponentów: pudełka, wkładki, 24 produktów, kółek fi, folii termokurczliwej, opakowań zbiorczych czy etykiety na opakowanie zbiorcze. Całość należy złożyć i odpowiednio etykietować.

Oczywiście firma X może zrobić to sama, jednak wymaga to odpowiedniego zaplecza logistycznego, przede wszystkim powierzchni oraz ludzi. Może też zlecić to na zewnątrz do takich firm jak DTA. Jak wtedy wygląda taki proces?

Uruchamiamy linię produkcyjną ręczną.

  • Jedna osoba składa pudełko.
  • Kilka osób na taśmie produkcyjnej wkłada do wkładki po kilka produktów z uwagą zachowując kolejność (1 osoba = 4 produkty).
  • Kolejna osoba zapełnioną wkładkę umieszcza w opakowaniu z okienkami na kalendarz.
  • Kolejna osoba zabezpiecza tak zwanymi kółkami fi miejsca zamknięcia opakowania.
  • Kolejna osoba to operator maszyny zgrzewającej. Umieszcza on zapakowany produkt w rękawie foliowym po czym następuje proces zgrzewania termokurczliwego.
  • Kolejny pracownik gotowe do postawienia na półki sklepowe kalendarz umieszcza w opakowaniu zbiorczym.
  • Po zapełnieniu opakowania należy je zamknąć i odpowiednią etykietą je oznaczyć.

Na koniec kartony umieszczone są na paletach i w magazynie czekają na wysyłkę. Z pozoru prosty proces wymaga aż 13 osób niezbędnych na jedną linię produkcyjną, co wiąże się ze sporym obciążeniem dla firmy. A więc czy ma to sens? I czy da się uniknąć wysokich kosztów?

Na drugie pytanie odpowiem za chwilę, teraz skupimy się na zaletach jakie daje konfekcjonowanie towaru.

Czy warto?

Konfekcjonowanie towaru idealnie sprawdza się przy okazji świąt i wyjątkowych dni, jak Dzień Matki, czy Dzień Dziecka. Oczywiście wszystko zależy od branży w jakiej działasz. Jednak widzimy, że zainteresowanie gotowymi zestawami z roku na rok rośnie.

Możesz też wykorzystać co-packing przy ofertach specjalnych np. letniej promocji, czy początku roku szkolnego.

To również świetne rozwiązanie jeśli działasz w branży e-commerce, a nie masz zaplecza, zasobów ludzkich jak i możliwości zainwestowania w nie. W tym przypadku nie tylko możemy przygotować konkretne zastawy ale zająć się całą obsługą zamówień i zwrotów.

Dzięki znajomości przepisów w odpowiedni sposób zajmiemy się Twoimi produktami spożywczymi jak i kosmetykami.

Wracając, przygotowanie dedykowanych zestawów na pewno przysłuży się budowaniu Twojego wizerunku w czasie konferencji czy targów. Nie chodzi o wielki prezent dla uczestników, ale spójny i wyróżniający się gadżet.

Jak widzisz, konfekcjonowanie towaru możesz wykorzystać zarówno do promocji, ale też poszerzenia swojej oferty. Jeśli wiesz, że to coś dla Ciebie ale martwisz się o koszty – mamy na to rozwiązanie.

Konfekcjonowanie towaru – jak obniżyć koszty?

Koszty, jeśli wszystko chcesz zrobić we własnym zakresie mogą być duże. Przede wszystkim będziesz sezonowo musiał zatrudnić kilka, a nawet kilkanaście osób. Do tego potrzebna jest kolejna osoba do ich przypilnowania (kontrola w tym procesie odgrywa jedną z kluczowych ról). Dodatkowe zatrudnienie to też dodatkowa praca dla księgowego i dodatkowe koszty.

Jeszcze miejsce – jeśli w swojej firmie nie masz większej przestrzeni na zorganizowanie całości będziesz musiał ją wynająć.

Jednym z rozwiązań na obniżenie tych wszystkich kosztów jest zlecenie całości firmie zewnętrznej. Zaoszczędzisz swój czas i pieniądze, a zyskasz spokój i gwarancję, że Twoimi produktami zajmują się osoby, które robią to od lat. Twoje zadanie ograniczy się do przekazania konkretnych wytycznych i odebrania towaru.

A jeśli potrzebujesz wsparcia przy konfekcjonowaniu towaru zapraszamy do DTA. Od ponad 30 lat wspieramy przedsiębiorców w ich rozwoju. Nasi pracownicy przygotuje standy z Twoimi produktami, skonfekcjonują produkty w opakowania dyskontowe, przygotują multipaki, dodadzą próbki do asortymentu i wiele, wiele innych.

Zapraszamy do kontaktu:

tel: 693 298 777
e-mail: magazyny@dta.com.pl