Kodeks etyki

Skrócony Kodeks Etyki Grupy DTA - dla Kontrahentów

Wprowadzenie

Jako Grupa DTA, świadcząc usługi celno-logistyczne, kierujemy się najwyższymi standardami etycznymi w relacjach z Klientami, Partnerami i społecznością. Kodeks ten określa zasady etyczne, które wspierają naszą misję, budując profesjonalne, uczciwe i odpowiedzialne podejście do współpracy.

W Grupie DTA przestrzegamy zasad uczciwości, przejrzystości oraz poszanowania obowiązującego prawa we wszystkich działaniach biznesowych. Naszym priorytetem jest działanie zgodne z normami etycznymi oraz prawem.

Kluczowe Wartości

Nasza działalność opiera się na:

  • Jakości i profesjonalizmie – dostarczamy usługi na najwyższym poziomie.
  • Współpracy i partnerstwie – dbamy o relacje oparte na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
  • Bezpieczeństwie i odpowiedzialności – przestrzegamy norm prawnych i etycznych.
  • Rozwoju i innowacyjności – stale doskonalimy nasze usługi i procesy.

Relacje wewnątrz Grupy

  • Zgodność z przepisami prawa – działamy zgodnie z przepisami prawa, regulacjami i wytycznymi wewnętrznymi oraz przyjętymi dobrymi praktykami rynkowymi
  • Etyka – szanujemy prawa człowieka i słuszne interesy Klienta, respektujemy powszechnie uznawane normy etyczne
  • Poszanowanie praw człowieka – każdego pracownika traktujemy sprawiedliwie, z szacunkiem oraz poszanowaniem godności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, poglądy polityczne, pochodzenie, wyznanie czy orientację seksualną.

Relacje z Klientami i Partnerami

  • Dbanie o dobro Klienta – w relacjach z Klientami kierujemy się uczciwością, odpowiedzialnością i rzetelnością oraz ogólnie przyjętymi normami moralnymi i etycznymi
  • Równe traktowanie – zapewniamy równe szanse i traktowanie każdej osoby z szacunkiem, niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, czy przekonań.
  • Dbałość o wizerunek – reprezentujemy naszą firmę profesjonalnie, dbając o jej pozytywny wizerunek.
  • Oczekiwania wobec Partnerów – od swoich Partnerów biznesowych oczekujemy przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów, powstrzymania się od korupcji i przestrzegania praw człowieka

Transparentność i Etyka w Biznesie

  • Unikanie konfliktu interesów – dbamy, aby interesy prywatne nie wpływały na decyzje służbowe. Unikamy wszelkiego rodzaju konfliktu interesów
  • Przeciwdziałanie korupcji – nie tolerujemy korupcji i wszelkich form nieuczciwych korzyści. Przeciwstawiamy się jakimkolwiek formom działań o charakterze korupcyjnym, mającym znamiona szantażu lub sprzeniewierzenia środków
  • Poufność – przestrzegamy zasad ochrony danych i informacji poufnych. Jesteśmy zobligowani do nieujawniania informacji tajnych, informacji handlowych, finansowych, technicznych czy organizacyjnych oraz prawnie chronionych

Zdrowie, Bezpieczeństwo i Środowisko

  • Bezpieczne warunki pracy – zapewniamy środowisko pracy zgodne z zasadami BHP i dbamy o bezpieczeństwo wszystkich współpracowników.
  • Społeczna odpowiedzialność – podejmujemy działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i dbamy o nasze otoczenie. Angażujemy się we współpracę ze społecznościami lokalnymi

Przedstawione zasady mają na celu budowanie długotrwałych, opartych na zaufaniu relacji z naszymi partnerami. Razem dążymy do realizacji celów zgodnie z zasadami etycznymi, które stanowią fundament Grupy DTA.